BBC-ի տեղեկացմամբ՝ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ առայժմ չի ցանկանում նոր պատժամիջոցներ սահմանել Ռուսաստանի նկատմամբ, որպեսզի չվնասի խաղաղ գործընթացին։ Նրա դիտարկմամբ՝ ռուս-ուկրաինական հակամարտությունը պետք է մնար Եվրոպայի խնդիրը, ԱՄՆ-ը չպետք է միջամտեր, և եթե էական առաջընթաց չլինի, ԱՄՆ-ը իր դերը կարգավորման հարցում կզիջի Եվրոպային։ Նա հավաստիացրել է, որ ամերիկացի զինվորներ ՈՒկրաինայում չեն լինի։                
 

«Չորս դաշնամուր» համերգային ձևաչափը գոյություն ունի Բախի ժամանակներից»

«Չորս դաշնամուր» համերգային ձևաչափը գոյություն ունի Բախի ժամանակներից»
11.03.2016 | 11:44

Հայաստանի պետական կամերային նվագախումբը «Արամ Խաչատրյան» համերգասրահում հանդես եկավ «Չորս դաշնամուր` մեկ բեմում» խորագիրը կրող համերգով: Ծրագրում` Բախ, Ռավել, Պուլենկ, Բիզե («Կարմեն»), Արամ Խաչատրյան («Սուսերով պար»): ՀՊԿՆ-ի գեղարվեստական ղեկավար և գլխավոր դիրիժոր Վահան Մարտիրոսյանի հետ ելույթ ունեցան դաշնակահարներ Գլորիա Կամպաները` Իտալիայից, Տրիստան Պֆաֆֆը` Ֆրանսիայից, Ֆրանսուա-Գզավիե Պոազան` Շվեյցարիայից: «Չորս դաշնամուր` մեկ բեմում» նախագիծը առաջին անգամ Հայաստանում ներկայացվել է մեկուկես տարի առաջ` ունենալով աննախադեպ հաջողություն: Ժնևի «Puplinge Classique» միջազգային փառատոնում Վահան Մարտիրոսյանը, ի թիվս չորս դաշնակահարների, կատարել է Բախի դաշնամուրային կոնցերտը, որից հետո միտք է ծագել «Չորս դաշնամուր» ձևաչափը ներկայացնելու Հայաստանում: Նախագծի անդրանիկ համերգին մասնակցել է նաև Ֆրանսուա-Գզավիե Պոազան, ով, ի դեպ, «Puplinge Classique» փառատոնի հիմնադիրն է: Վահան Մարտիրոսյանն ասաց, որ չեն ուզում ամեն անգամ նույն կազմով հանդես գալ, հայ երաժշտասերներին հնարավորություն են ընձեռում այս համերգի շրջանակում ծանոթանալու երկու նոր երաժշտի` Գլորիա Կամպաներին և Տրիստան Պֆաֆֆին, միաժամանակ երաժիշտները ճանաչում են Հայաստանն ու հայ մշակույթը: Նախագիծը, ըստ ամենայնի, ավանդական է դառնալու:
Ինչո՞ւ չորս դաշնամուր: Ինչո՞վ է առանձնանում համերգային այս ձևաչափը:

«Դժվար է բեմի վրա ունենալ միաժամանակ չորս դաշնամուր: Դժվար է նաև կազմակերպել չորս դաշնակահարի հանդիպումը նույն օրը նույն տեղում»,- ասաց Վահան Մարտիրոսյանը, նշելով, որ «Արամ Խաչատրյան» համերգասրահը լիովին համապատասխանում է համերգի պահանջներին, ունի մեծ բեմ, չորս դաշնամուր: Նրա խոսքով` այս նախագիծը շատ տարածված չէ, բայց չի կարելի ասել, թե նորություն է: Այն գոյություն ունի Բախի ժամանակներից: Դեռևս 300 տարի առաջ Բախը գրել է իր չորսդաշնամուրային կոնցերտը: Մորիս Ռավելի «Բոլերոն» գրվել է սիմֆոնիկ նվագախմբի համար (1928 թ.), 50-ականներին վերածել են չորսդաշնամուրային պիեսի: Փոխակերպումներ են արվել նաև Բիզեի «Կարմեն» օպերայից:
«Այսինքն, հետաքրքրությունը միշտ էլ եղել է, բայց կոմպոզիտորները քիչ են գրել: Ինչո՞ւ, որովհետև երբ կոմպոզիտորը գրում է մի ստեղծագործություն, ուզում է, որ այն հաճախ կատարվի: Իսկ չորսդաշնամուրային գործը առնվազն տասը տարին մեկ է ներկայացվում»,- ընդգծեց նվագախմբի ղեկավարը: Անդրադառնալով «Ժամանակակից երաժիշտներն ընդգրկվո՞ւմ են այս ծրագրերում» հարցին` ասաց, որ նրանք նույնպես գրում են ավելի շատ երկդաշնամուրային գործեր: Եթե առաջարկեն իրենց ստեղծագործությունները, ուրախությամբ կներառեն ծրագրում, բայց նման առաջարկ երբևէ չի եղել:
Ինչպե՞ս են չորս դաշնակահարները համաձայնության գալիս երաժշտության ընտրության հարցում: Պարզվում է` շատ հեշտ է: «Որոշում եմ ես, նրանք համաձայնում են կամ ոչ,- ասաց Վահան Մարտիրոսյանը:- Եթե չեն համաձայնում, ընտրում եմ մեկ այլ դաշնակահարի: Հաջողվել է կազմել խումբ, որտեղ չորս դաշնակահարներն էլ ընկերներ են, ժպիտով ենք աշխատում իրար հետ, մրցակցություն չկա: Ինչպես որ հաճելի է առօրյա կյանքում իրար հանդիպելը, զրուցելը, նույնպես հաճելի է բեմում միասին երաժշտություն նվագելը: Երաժշտի համար կարևոր է ոչ միայն բեմում, այլև մինչ բեմ դուրս գալն ու դրանից հետո անցկացրած ժամանակը: Անհնար է բառերով նկարագրել, թե ինչպես են անցնում փորձերը: Տեսեք, երաժիշտները նույն տարիներին սովորում են կոնսերվատորիայում` միևնույն կամ տարբեր կուրսերում, հետո ավարտում են, ու ամեն մեկը գնում է իր ճանապարհով: Ինչպես Դյումայի վեպում` քսան տարի անց հանդիպում են ու արկածները վերսկսում: Մի համերգի շրջանակում հանդիպելը այդպիսի յուրօրինակ, հաճելի փաստ է»:
Երկու խոսք հրավիրյալ երաժիշտների մասին:
ՖՐԱՆՍՈՒԱ-ԳԶԱՎԻԵ ՊՈԱԶԱՆ մասնակցել է տարբեր միջազգային փառատոների Շվեյցարիայում, Ֆրանսիայում, Գերմանիայում, Ռուսաստանում, Լեհաստանում, Ռումինիայում, Լիտվայում, Կանադայում, Չինաստանում և Ճապոնիայում: Թողարկել է երեք ձայնասկավառակ: Դասական երաժշտությունից բացի, նվագում է նաև ջազ: Լրագրողների հետ հանդիպման ժամանակ նա ասաց, որ Ժնևում մեծ թվով հայեր կան: «Շատ երաժիշտներ հիմա նախանձում են, որ ես այստեղ եմ, իրենք` ոչ: Անհամբերությամբ սպասել եմ այս համերգին»:


«Puplinge Classique» փառատոնի մասին խոսելիս` ասաց, որ 20 տարեկանում է հիմնել այն` 2010-ին: 2013-ից մի հայ կնոջ առաջարկով հրավիրել է նաև Հայաստանի պետական կամերային նվագախմբին: «Ես արդեն չեմ կարող պատկերացնել մեր փառատոնն առանց այս նվագախմբի: Փառատոնն առանձնանում է երիտասարդական կազմով, թարմ շնչով: Կազմակերպիչները 30 տարեկան չկան: Մեր համագործակցությունը միայն թղթի վրա չէ, մտերիմ ու հարազատ ենք նաև կյանքում»:
«Չորս դաշնամուր» համերգի երրորդ դաշնակահար՝ ՏՐԻՍՏԱՆ ՊՖԱՖՖԸ Ֆրանսիայից է: Առաջին համագործակցությունը Հայաստանի պետական կամերային նվագախմբի հետ եղել է 2014-ին` Երևանում: Դաշնակահարն ասաց, որ անհամբերությամբ էր սպասում իր երկրորդ այցին: Շատ է սիրում մեր երկիրը: Կամերային նվագախումբը համարում է կախարդական:
Տրիստան Պֆաֆֆը տարեցտարի դառնում է ավելի ճանաչված երաժշտասեր հասարակության շրջանում: Առանձնանում է իր յուրահատուկ և վիրտուոզ կատարումներով: Որպես մենակատար ելույթ է ունենում հեղինակավոր նվագախմբերի հետ: Լիստին և Շուբերտին նվիրված նրա ալբոմները (2011 և 2013-ին) ունեցել են աննախադեպ հաջողություն: 2015-ին թողարկել է երրորդ ալբոմը:
ԳԼՈՐԻԱ ԿԱՄՊԱՆԵՐՆ առաջին անգամ է Հայաստանում, սա նաև նրա առաջին համագործակցությունն է կամերային նվագախմբի հետ: ՈՒնի հայ երաժիշտ ընկերներ, շատ լավ բաներ է լսել Հայաստանի մասին և միշտ ցանկացել է գալ Հայաստան: Նախագծի միակ կին մասնակիցը` խոսելով բեմական պահվածքի մասին, ասաց, որ երաժշտությունը վարպետորեն ներկայացնելը շատ կարևոր է, բայց երբ հանդիսատեսը գնում է երեկոյի, ուզում է նաև տեսնել ինչ-որ բան: Հակառակ դեպքում կնստի տանը ու ձայնագրություն կլսի. «Ակրոբատիկայով զբաղվել պետք չէ, բայց ցանկալի է ներկայանալի լինել: Ամեն համերգի ժամանակ դիզայներները հագուստ են տրամադրում, որ ներկայացնեմ: Երաժշտական վարպետությունը ցույց տալուց զատ, որպես կին, ինձ համար հաճելի է նաև գեղեցիկ լինելը բեմում»: Գլորիա Կամպաները համարվում է Իտալիայի նոր սերնդի առավել հետաքրքիր երիտասարդ դաշնակահարներից մեկը: Ավելի քան 20 ազգային և միջազգային դաշնամուրային մրցույթների մրցանակակիր է: Գլորիան հայտնի է դարձել նաև իր կատարման նորարարական մոտեցումներով: Համագործակցում է հայտնի դասական, ջազային, ինչպես նաև բալետի ու ժամանակակից պարողների հետ: Մասնակցել է մեծ թվով միջազգային փառատոների: Որպես մենակատար հանդես է եկել հեղինակավոր նվագախմբերի հետ: 2009-ին «Piano, Reflet de la Culture Europee՛enne» ծրագրի շրջանակներում Գլորիան ճանաչվել է եվրոպական մշակույթի դեսպան:
Նրա առաջին ձայնասկավառակը (2013 թ.) ընդգրկում է Շումանի և Ռախմանինովի ստեղծագործությունները:
Չորս երաժիշտները շարունակում են իրենց համերգային շրջագայությունը:
«Ես, Տրիստանը, Ֆրանսուան մեկնելու ենք հենց համերգի գիշերը` Ֆրանսիա, Շվեյցարիա: Գլորիան մեկ օր մնալու է ու մեկնելու է աշխարհի հայտնի չէ որ ծայրը»,- ասաց Վահան Մարտիրոսյանը:
Հավելենք, որ կամերային նվագախմբի հաջորդ համերգը ապրիլի 2-ին է` իտալացի սաքսոֆոնահար Ֆեդերիկո Մոնդելչիի մասնակցությամբ:

Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Լուսանկարները՝ ՀՊԿՆ-ի ֆեյսբուքյան էջից

Դիտվել է՝ 1527

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ